Cara Atasi Keputihan Semasa Hamil

                                 




Keputihan merupakan satu perkara yang sangat menganggu aktiviti harian bagi kaum hawa.  Kadangkala waktu bujang tak pernah pun mengalami keputihan,  tapi lepas je kahwin dan disahkan hamil keputihan tetiba je bertandang.  Lepas itu  kita mula lah panik sebab risau baby dalam perut terkena jangkitan kuman GBS.

Sebenarnya saya sendiri ada pengalaman keputihan ketika hamil sehingga tahap gatal yakmat!  Malam-malam terpaksa bangun pergi bilik air sembur dengan air sebab terlalu gatal. Nak garu takut nanti luka lagi derita bila kena air nanti. Alhamdulillah nasib baik tak ada kena jangkitan kat baby.

Keputihan secara alami nya bersifat normal selagi tidak gatal dan berbau. Semasa hamil,  sangat bahaya jika kita amalkan produk yang boleh memberi kesan pada janin.  Jadi,  berhati-hati ketika memilih produk untuk mengatasi masalah keputihan.

Cara Mengatasi Keputihan Ketika Hamil


1. Minum air kosong. 
Banyakkan minum air kosong. Memang waktu hamil nak minum air manis je sebab tekak nak benda sedap je. Pastikan banyak minum air kosong supaya kuman keluar melalui air kencing.

2. Kurangkan manis.
Walaupun mengidam nak makan manis-manis, kena kurang - kurangkan lagi-lagi apabila anda sudah mengalami keputihan sebab bakteria sangat suka pada GULA.  Jadi,  bila gula masuk dalam badan,  lagi aktif bakteria-bakteria ni membiak.  Sebab tu akan sampai tahap keputihan berbau, gatal dan berwarna kehijauan

3. Lap kering lepas ke tandas.
Pastikan lepas ke tandas,  lap sampai kering supaya kawasan tersebut bersih.  Lembap juga salah satu kesukaan bakteria membiak.

4. Ikhtiar supplement shaklee
Kenapa shaklee? sebab shaklee antara produk yang terbukti berkesan dan selamat di makan walaupun anda tengah hamil. Jangan risau Cik Dila sendiri memang amalkan 100% vitamin shaklee semasa hamil. 

Set keputihan shaklee iaitu alfalfa,  bcomplex dan garlic.  Ketiga2 ni sangat penting  utk membantu mengurangkan masalah keputihan. Tak percaya? anda wajib cuba.

Set Keputihan Shaklee



Kenapa kena ambil 3 produk ni? 

  • Alfalfa menutralkan keadaan yang berasid oleh bakteria jahat
  • Bcomplex menukarkan gula dalam badan kepada tenaga. Ini sangat penting utk elak bakteria mendapat gula dari makanan yang kita makan. 
  • Garlic berfungsi sebagai antibiotik.  Ia sangat membantu kerana garlic bersifat antibacterial untuk mengelak sebarang jangkitan.

Untuk selesaikan masalah keputihan  ketika hamil,  anda digalakkan amik set lengkap keputihan ni untuk mendapat kesan yang optimum. Bagi anda yang hamil trimester pertama,  anda tidak digalakkan ambil alfalfa.

Sekiranya anda ingin mendapatkan Set Keputihan Shaklee,  boleh terus hubungi Dila
 atau mana-mana pengedar team #superstarzfamily kerana team kami mendapat bimbingan 
terus dari pakar nutrisi dan doktor berpengalaman serta pengetahuan produk 20 tahun.

Pastikan anda dapatkan konsultasi dari team kami supaya anda mendapat
 vitamin shaklee yang sesuai dengan anda  yang tengah hamil.

Dieyla, Pengedar Shaklee Senawang
No ID :1211873

Klik : Daftar Ahli untuk dapatkan produk shaklee dengan harga lebih jimat

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Makan B-complex Shaklee Air Kencing Jadi Kuning?

Kecutkan Cyst Tanpa Pembedahan

Pengedar Shaklee Senawang