Ostematrix Shaklee : Calcium Magnesium dan Vitamin D Terbaik

 Assalamualaikum dan salam ceria buat pembaca blog ini. Harini Dila nak kongsikan tentang kalsium yang mana Dila pasti semua orang dah tahu kalsium sangat penting untuk tulang dan gigi.Persoalannya sekarang kenapa shaklee hasilkan Ostematrix Shaklee? Apa beza pil Kalsium kat luar sana dengan Ostematrix Shaklee ni?  



    Ostematrix Shaklee, 120 biji

Ostematrix atau nama asalnya iaitu Calcium Magnesium merupakan tablet kalsium yang mempunyai kandungan kalsium,magnesium,  vitamin D dan komponen yang lain untuk fungsi badan manusia.
Kalsium merupakan mineral paling banyak dalam badan manusia. 99% kalsium letaknya di tulang dan gigi manakala 1% lagi kalsium terletak di dalam darah. Ini bermakna,  tubuh kita sangat memerlukan kalsium yang cukup untuk berfungsi dengan baik. 

Apa Pentingnya Kalsium Untuk Kita? 
Badan kita memerlukan kalsium untuk salur darah dan otot untuk gerakkan anggota badan.Kalau nak tahu,  organ utama yang terbentuk dari otot adalah jantung.  Jadi,  sangat penting untuk kita pastikan keperluan kalsium mencukupi setiap hari untuk menyokong sistem dalam badan.

Di anggarkan kira-kira 3kg sehingga 7kg bayam mentah perlu di makan setiap hari untuk memenuhi kadar kalsium yang cukup untuk badan. Masalahnya sanggup ke nak telan bayam mentah-mentah macam tu je? hehe. Dila sendiri pon tak sanggup. 

Manfaat Kalsium Untuk Tubuh.
- untuk membina tulang dan gigi
- penting untuk pembekuan darah 
- penting untuk signal penghantaran otak 
- penting untuk kecutkan otot (untuk orang yang selalu cramp) 
- untuk denyutan jantung yang sihat.

Keperluan Kalsium Mengikut RDA ( Recommended Daily Amount)
  • Baby = 200mg 
  • 4-8 tahun = 1000mg
  • Wanita = 1200mg
  • Wanita menyusu dan hamil = 1300mg
*4 biji ostematrix = 8 gelas susu bersamaan 1000mg.


Kenapa Kena Pilih Ostematrix Shaklee? 
1. Ostematrix mempunyai kandungan magnesium yang mana ianya susah di dapati tapi sangat penting untuk penyerapan lebih berkesan dan memastikan kalsium di bawa ke tempat yang sepatutnya di dalam badan. 
2. Selain kalsium, ostematrix juga mempunyai kandungan vitamun D yang diperlukan untuk serap dan masuk ke dalam darah.  
.
Apa Jadi Kalau Kita Kekurangan Kalsium?
- kepenatan melampau
- selalu cramp
- tidur terganggu
- denyuyan jantung tak normal
- sembelit
- mudah lenguh dan sakit belakang
- gigi dan tulang rapuh
- risiko osteoporosis semakin tinggi


Jadi,  rasa-rasa penting tak ostematrix ni untuk kita?  Pengalaman Dila sendiri dengan ostematrix pun hampir 2 tahun memang sangat memberi kesan yang terbaik dalam hidup Dila.  Paling best Dila tidak lagi mengalami sembelit dan sepanjang mengandung tak pernah alami cramp yang melampau atau sakit2 belakang. Alhamdulillah.

Bagi anda yang ingin mendapatkan ostematrix Shaklee,  boleh dapatkan dengan Dila atau pastikan anda mendapatkannya dari Team SuperstarVictory kerana team kami dibimbing terus oleh pakar nutrisi dan doktor berpengalaman. 

Klik : Daftar Ahli untuk dapatkan produk shaklee dengan lebih jimat

Dieyla, 
Pengedar Shaklee Senawang
No ID :1211873 

Comments

Popular posts from this blog

Kenapa Makan B-complex Shaklee Air Kencing Jadi Kuning?

Kecutkan Cyst Tanpa Pembedahan

Pengedar Shaklee Senawang