Kenapa Makan B-complex Shaklee Air Kencing Jadi Kuning?

 "Dila , nak tanya sikit lah . Kenapa lepas makan Bcomplex, kencing jadi warna kuning terang ye?  Risau pulak. "

Ramai yang pelik kenapa tiba-tiba warna kencing bertukar menjadi kuning terang lepas makan Bcomplex. Haa, jangan risau ya! Meh Cik Dila terangkan kenapa makan Bcomplex air kencing jadi kuning terang.


KENAPA AIR KENCING BERWARNA KUNING ?

B-complex Shaklee merupakan vitamin B yang lengkap dengan kesemua 8 jenis vitamin B yang diperlukan oleh tubuh manusia. Salah satunya adalah RIBOFLAVIN. Riboflavin ini lah yang membuatkan kencing berwarna KUNING kerana Vitamin B adalah vitamin larut air yang mana sangat mudah diserap oleh badan. Riboflavin yang berlebihan dan tidak diserap oleh badan itu dikeluarkan melalui air kencing dan ianya satu petanda yang bagus kerana buah pinggang kita berfungsi dengan baik.Jadi tak perlu risau bila kencing bertukar warna kuning cerah lepas makan B-Complex. Ianya NORMAL dan TIDAK BERBAHAYA.

PERLU KE KITA MAKAN BCOMPLEX ?

Sangat perlu! B-Complex Shaklee mengandungi kesemua vitamin B yang diperlukan oleh badan. Kalau nak tau , Vitamin B ni adalah vitamin jemaah yang mana apabila cukup kelapan-lapan jenis vitamin B ini , hasil gabungan lebih mantap untuk berfungsi dalam tubuh kita.

ANTARA ORANG YANG MEMERLUKAN BCOMPLEX:
  1. Migrain
  2. Pesakit diabetes
  3. tekanan darah tinggi
  4. kerap sakit kepala
  5. stress yang tinggi
  6. wanita hamil
  7. ibu menyusu
  8. ibu berpantang
  9. ikhtiar hamil
  10. terdedah dengan sinaran matahari
  11. orang yang susah fokus

sekiranya anda berminat untuk dapatkan produk Shaklee, pastikan anda mendapatkannya dari team kami TEAM SUPERSTAR VICTORY kerana team kami dibimbing oleh pakar nutrisi dan doktor berpengalaman serta mempunyai pengetahuan produk selama 20 tahun.


Klik : Daftar Ahli untuk mendapatkan produk shaklee dengan harga lebih jimat

No ID : 1211873
Instagram: shakleeseremban
FB Page: Pengedar Shaklee Senawang

Comments

Popular posts from this blog

Kecutkan Cyst Tanpa Pembedahan

Pengedar Shaklee Senawang